Zmiany w prawie dotyczące ograniczenia ilość „lewych” faktur

W pierwszej połowie 2019 r. wykryto ponad 124000 fikcyjnych faktur VAT na łączną kwotę ponad 22,5 mld PLN. Odpowiedzią były zmiany w prawie.

Zmiany w prawie dotyczące ograniczenia ilość lewych faktur

Przeciwdziałać temu mają zmiany wprowadzone przez fiskus związane z uszczelnieniem systemu VAT m.in. JPK i STIR. Obecnie wprowadzono nowe narzędzie PEF (Platforma Elektronicznego Fakturowania). Start 1 sierpnia 2019. Zainteresowanie PEF dotyczy zarówno podmiotów udzielający zamówień publicznych jak i firm biorących w nich udział. Na Konto PEF odbiorcy faktur, wykonawcy zamówień powinny przesyłać odpowiednio skonstruowane faktury w formacie XML (według standardów Normy Europejskiej). Teraz już niezależnie od wartości wykonanego zamówienia.

Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich — Marek Kowalski, uważa, że korzystanie z PEF jest szansą na zwiększenie konkurencyjności. Dzięki temu, że umożliwia to sprawne przesyłanie dokumentów pomiędzy partnerami handlowymi. „Korzystanie z e-faktur jest wymogiem postępu w nowoczesnej administracji oraz współczesnego biznesu — liczymy, że system ten będzie coraz częściej stosowany także w obrocie komercyjnym, nie tylko w sektorze publicznym” – powiedział Kowalski. Wśród korzyści stosowania E-faktur poza oszczędnościami pieniędzy i czasu wymienia się m.in. wiarygodność dokumentów. Według eksperta FPP i CALPE Grzegorz Langt „Zmniejsza liczbę błędnych i fałszywych dokumentów w obiegu oraz skraca czas akceptacji faktury”

Szukasz rozwiązania na szybkie zmiany w prawie? Sprawdź Ingenes

Tematem masowej wysyłki faktur elektronicznych oraz automatyzacją wysyłki e-upomnień i wezwań do zapłaty, firma INGENES zajmuje się od roku 2006. Rozwiązanie INGENES pozwala na wysyłkę dokumentów. Na rynku istnieje obecne już ponad 10 lat i jest stale unowocześniane. Poza kontrolowaniem korespondencji wysyłanej pocztą tradycyjną, prowadzeniem (a w razie potrzeby i wydrukiem) Książki Nadawczej, umożliwia automatyczną, szybką, masową wysyłkę dokumentów (nie tylko faktur) do Kontrahentów na przypisane adresy mailowe. Dodatkowo zamieszczanie E-faktur (i innych dokumentów z Elektronicznym Podpisem Kwalifikowanym lub bez niego) na bezpiecznej witrynie, skąd Kontrahent może je pobrać po zalogowaniu. Nowe funkcje umożliwiają również integracje z PEF. Dokumenty wystawiane w systemie sprzedażowym (jak dotychczas) są automatycznie pobierane przez system INGENES. W locie konwertowane na formaty zgodne ze standardami Normy Europejskie i automatycznie wysyłane na właściwe konta PEF. Całość wymaga minimalnego angażowania operatora. Dzięki czemu system daje znaczące korzyści wynikające nie tylko z oszczędności czasu. Jak również poprawy ergonomii pracy osób zajmujących się obsługą korespondencji.
 
źródła:
  • Ministerstwo Finansów
  • ISB News

Jesteś zainteresowany oprogramowaniem dla firm? Skontaktuj się z nami.

Kontakt

Dodaj komentarz